Google
 

Tuesday, January 19, 2010

Tumit Kematu

Tumit anda berkematu ? Masalah tumit merekah berpunca daripada proses xerosis, iaitu kekeringan kulit yang keterlaluan. Ia menjadikan kulit yang tebal mudah merekah dan membentuk garis halus. Pada peringkat awal, garis pecah yang halus ini tidak mendatangkan masalah, tetapi ia kurang cantik dipandang.

Berikut ada beberapa petua mudah untuk mengatasinya iaitu,

1. Campurkan sebiji buah belimbing buluh dengan air limau nipis. Sapukan pada tempat yang kematu dan pecah-pecah.

2. Sapukan sedikit ubat gigi. Biarkan selama lima minit. Kemudian basuh seperti biasa dengan sabun dan air biasa.


3.  Ambil beberapa helai daun betik, rendam dalam air suam. Ramas daun betik berkenaan. Rendamkan kedua kaki ke dalam bekas berisi daun betik muda selama 10 minit. Gosok kaki yang berkematu perlahan-lahan.


Cuba amal petua-petua diatas,Insallah kematu anda akan berkurangan. Sila cuba produk-produk dibawah ini.


FootSmart NightTime Heel Treatment Cream, 4 oz., Each   FootSmart NightTime Heel Treatment Cream with 2 Heel Socks, Kit Profoot Care Heel Rescue Intensive Overnight Foot Repair, 1.7-Ounce (Pack of 2) Dr. Scholl's for Her Intensive Heel Repair Foot Cream, 3.5-Ounce Tubes (Pack of 4) 


Miracle Heel Repair Cream- 4 oz High Heels and Ice CreamNew!! CND Creative Spa Spapedicure Cucumber Heel Therapy 15ozQtica Overnight Intense Foot Repair Balm - 8 oz Flexitol Heel Balm, 2.5-Ounce Tubes (Pack of 2)



Tip-Tip Untuk `Orang Yang Sudah Berkahwin Sahaja"
Untuk Mengetahui petua-petua lain sila ke http://petua-world.blogspot.com



No comments:

Popular Posts

Best ! Blog To Visit

.:Leave Your Link Here:.


PetuaMelayu

Petua Dari Badruzamani

Petua Sejagat

Dari Pakar

Soleh.Net

Penafian

Petua ini adalah koleksi saya yang saya perolehi dari rakan & keluarga. Kemujaraban mungkin berbeza bergantung kepada keserasian individu. Sebarang KEROSAKAN dan KERUGIAN adalah atas tanggungjawab sendiri. Terima Kasih