Google
 

Tuesday, January 26, 2010

Mengkudu Hilangkan Jerawat


Jika anda mengalami masalah jerawat batu seperti gambar diatas, Cubalah amalkan petua dibawah,

Anda ambil segenggam pucuk mengkudu dan bersihkannya. Tumbuk pucuk mengkudu tu sampai lumat kemudian campurkannya dengan minyak zaitun dan sedikit garam.
Gaulkan bahan-bahan tersebut hingga rata. Picitlah jerawat tu untuk keluarkan nanah. Pastikan anda gunakan hujung jari tau, dan elakkan daripada terkena kuku.


Bila dah selesai picit semua jerawat di muka, basuh muka dengan air suam dan lap dengan kain lembut. Sekarang anda letakkan bahan-bahan yang telah digaulkan tadi (pucuk mengkudu, minyak zaitun dan sedikit garam di jerawat yang telah dipicit.
Biarkan ia meresap kat situ lebih kurang dalam jangka masa 5 minit. Akhir sekali  cucilah muka anda sekali lagi.
 
Amalkanlah petua ini sehingga jerawat anda tu sembuh. Mudah-mudahan masalah jerawat anda tu dapat diselesaikan.

Clearasil Ultra Pimple Blocker Pen, 0.064-Ounce Pen (Pack of 2)   Clean & Clear Advantage Acne Control Kit, Cleanser 4-Ounce Tube, Moisturizer 2-Ounce Tube and Fast Clearing Spot Treatment, 0.5-Ounce Tube AcnePill - Loma Lux Homeopathic Medicine, 200 Tabs (2 Pack)
Untuk Mengetahui petua-petua lain sila ke http://petua-world.blogspot.com

No comments:

Popular Posts

Best ! Blog To Visit

.:Leave Your Link Here:.


PetuaMelayu

Petua Dari Badruzamani

Petua Sejagat

Dari Pakar

Soleh.Net

Penafian

Petua ini adalah koleksi saya yang saya perolehi dari rakan & keluarga. Kemujaraban mungkin berbeza bergantung kepada keserasian individu. Sebarang KEROSAKAN dan KERUGIAN adalah atas tanggungjawab sendiri. Terima Kasih