Google
 

Thursday, January 6, 2011

Tip Persediaan Jika Anda Diberhentikan Atau Berhenti Kerja


 
Persediaan Jika Anda Diberhentikan atau Berhenti Kerja

Mengasah Kemahiran
Jika anda bercadang untuk berpindah ke syarikat yang lebih besar. Elok anda tingkat kemahiran anda seperti mempelajari bahasa lain.

Berusaha Lebih
Jika anda mempunyai impian untuk membuka butik atau kedai mulakan sekarang dengan memasarkan kepada rakan sepejabat atau rakan diinternet. Buat pinjaman bank jika kurang modal, asalkan anda masih mempunyai pendapatan tetap untuk membayarkan balik.

Pelaburan
Cuba cari peluang-peluang pelaburan yang diiktiraf dan sah disisi undang-undang seperti pelaburan amanah seperti ASB etc. Keuntungan dari segi dividen dan bonus dari pelaburan boleh digunakan semasa anda tidak bekerja nanti. 

Jika anda mempunyai kemahiran perniagaan, anda boleh cuba melaburkan wang anda pada perniagaan orang lain yang anda pasti dan yakin boleh mendatangan keuntungan.

Mencari Ramai Kenalan
Cuba memperluaskan jaringan kenalan anda dengan penggunaan facebook misalnya anda boleh mencari ramai kenalan. Ingin memberi faedah kerana mereka boleh menjadi `perisik’ anda dalam mencari kerja yang sesuai anda.

Membayar Hutang
           Cuba selesaikan seberapa banyak hutang-hutang anda seperti hutang kereta, rumah, 
           kawan-kawan dan sebagainya semasa anda masih mempunyai pendapatan tetap lagi. 
           Biarlah anda miskin dari tersiksa dikejar penghutang.

No comments:

Popular Posts

Best ! Blog To Visit

.:Leave Your Link Here:.


PetuaMelayu

Petua Dari Badruzamani

Petua Sejagat

Dari Pakar

Soleh.Net

Penafian

Petua ini adalah koleksi saya yang saya perolehi dari rakan & keluarga. Kemujaraban mungkin berbeza bergantung kepada keserasian individu. Sebarang KEROSAKAN dan KERUGIAN adalah atas tanggungjawab sendiri. Terima Kasih