Google
 

Friday, September 21, 2012

Panduan Membeli Kasut

 
Assalamualaikum dan  Selamat Pagi
Petang  ini saya ingin hendak keluar bersama rakan-rakan untuk membeli kasut di Sogo KL. Wow teruja sungguh. Berikut beberapa panduan untuk membeli kasut yang saya ambil dari internet yang dapat membantu anda untuk memilih kasut yang selesa, sesuai dengan bentuk kaki dan mampu menampung kaki dengan stabil.

Ini kerana kasut yang menarik bukan sahaja cantik dipandang mata kerana reka bentuk yang ditambah dengan kepelbagaian aksesori tetapi juga menitik beratkan keselesaan semasa memakainya

1. Waktu terbaik untuk membeli kasut ialah pada tengahari kerana di waktu ini kaki manusia mengembang atau lebih besar dari biasa.

2. Kedua kaki manusia tidak sama besar di mana sebelah kaki adalah lebih besar dari yang satu lagi. Pastikan anda membeli kasut mengikut keselesaan kaki yang lebih besar.


3. Pilih kasut yang besar pada bahagian depannya untuk keselesaan jari.


Jom lihat kasut-kasut yang unik dan kreatif

Jom lihat kasut-kasut yang unik dan kreatif
 

4. Pastikan tumit dan tapak kaki anda selesa memakainya. Permukaan kasut anda sebaiknya lebih lembut dan tidak keras untuk memastikan keselesaan kaki.


5. Usah pakai kasut tumit tinggi kerana ianya menyebabkan struktur badan anda tidak  
stabil.

6. Cuba kasut apabila kaki anda tidak bengkak atau sakit.
 
7. Kedua-dua kaki mesti diukur.

 8. Beli kasut yang sesuai dengan kaki anda yang lebih besar. Jarang terdapat kedua-dua kaki yang sama bentuk dan saiz. Lebih baik letak pada kasut yang mempunyai ruang lebihan daripada memakai kasut terlalu ketat yang menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan.


9.  Jangan beli kasut mengikut saiz, tetapi mengikut kesesuaian dan keselesaan.

10.Elakkan jari-jari terlalu sendat di dalam kasut dan pastikan banyak ruang.

11. Bila membeli kasut untuk bersukan, pastikan ia tidak terlalu berat dan ketat selain mempunyai sistem ampuan kaki yang stabil dan selesa.

12.  Ambil tahu polisi pemulangan, jangan sampai tak boleh tukar selepas membeli.

13. Pastikan materialnya untuk membuat kasut jangan dari khinzir dah la dan pastikan material membenarkan keluar/masuk udara.

Terima kasih kepada,

Iklan : Bernikah Lepas Raya ? Gugup jom dapat tip-tip, Petua `SAVE' duit, Kepuasan tidak terhingga buat sang hawa, Dilengkapi gambar dijamin berkesan, Produk kesihatan lelaki & Perempuan harga terbaik, Kedai jual produk herba dan alatan kesihatan terhebat, , Camna pembuat dodol jadi kaya, percuma trafik, siapa nak ole-ole ramadhan tahun ini ?. Anda boleh baca bahasa Inggeris, klik sini ada peluang baik punya.

No comments:

Popular Posts

Best ! Blog To Visit

.:Leave Your Link Here:.


PetuaMelayu

Petua Dari Badruzamani

Petua Sejagat

Dari Pakar

Soleh.Net

Penafian

Petua ini adalah koleksi saya yang saya perolehi dari rakan & keluarga. Kemujaraban mungkin berbeza bergantung kepada keserasian individu. Sebarang KEROSAKAN dan KERUGIAN adalah atas tanggungjawab sendiri. Terima Kasih